Als bedrijf stoei je wellicht al langer met de verschillende opties als het gaat om communicatie, klantcontact en het onderhouden van relaties. Er zijn namelijk verschillende opties die allemaal hun voor en nadelen kennen. Voor grote bedrijven is het vaak een gemakkelijkere keuze aangezien men toch vaak wat meer ruimte heeft om financiële investeringen te doen en met minder krappe marges hoeft te werken. Echter is het juist voor de MKB een lastiger pakket: als je met slechts enkele werknemers werkt is het in dienst nemen van een telefoniste vaak een behoorlijke investering en aanslag op de financiën, terwijl een callcenter misschien teveel van het goede is en je nooit volledig gebruikt maakt van de mogelijkheden en dus praktisch betaald voor dingen die je niet gebruikt. Maar hoe beslis je nu wat het juiste voor jou is? Een inbound callcenter heeft namelijk vaak een standaard optie die voor kleine bedrijven vaak veel te groot is, bijvoorbeeld een contract waarbij rekening wordt gehouden met enkele duizenden telefoontjes terwijl jij als kleine ondernemer misschien maar honderd telefoontjes per maand pleegt. Dit is tegelijkertijd de reden dat een telefoniste relatief duur kan zijn: als hij of zij slechts honderd telefoontjes hoeft te beantwoorden is het een dure bedoening om diegene in vaste dienst te nemen. Als je extra werkzaamheden hebt die de telefoniste ook zou kunnen doen, is dit wellicht de beste optie. Laat de telefoniste ook administratieve werkzaamheden uitvoeren of volwaardig meedraaien in het bedrijf als er niet gebeld wordt. Mocht dit niet het geval zijn dan is een telefoonservice waarschijnlijk de beste optie. Tegenwoordig zijn ze namelijk niet meer zo druk bezig met de eenheidsworst, maar dat er juist nadruk gelegd wordt op het opstellen van een passend pakket, waarbij bijvoorbeeld per telefoontje wordt betaald en je dus niet automatisch te veel betaald! |
http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/ |