Enovate internetmarketing
Image default
Marketing

Hoe werkt linkbuilding?

Kort gezegd is linkbuilding het verkrijgen van links van websites van derden die naar uw website verwijzen. Hoe meer websites gerelateerd zijn aan uw website, hoe meer zoekmachines zoals Google erop vertrouwen dat uw website de autoriteit is op het gebied van onderwerpen die verband houden met uw website.

Het is belangrijk om kwalitatieve links te hebben, hierdoor ontstaat een natuurlijk linkprofiel. Dit betekent dat vanuit het oogpunt van zoekmachines deze gerelateerde links op een natuurlijke manier naar uw website verwijzen, zodat ze niet worden gemanipuleerd. Om de vraag te beantwoorden wat linkbuilding is of wat linkbuilding is, is het vooral het verkrijgen van kwalitatieve links van websites van derden die gerelateerd zijn aan uw website. Door het verkrijgen van deze links krijg je uiteindelijk een hogere ranking in Google.

Wat houdt linkbuilding in?

Om je een specifiek antwoord te geven “Wat is linkbuilding?” Het is belangrijk om te weten welke onderdelen belangrijker zijn bij SEO. Vooral de on-page factor van SEO mag niet worden vergeten. Wanneer je veel content schrijft rond 1 en hetzelfde onderwerp, zul je pagina permissies zien toenemen. Het belang van linkbuilding: bouw een hoogwaardige backlink voor een website.

SEO linkbuilding is een van de belangrijkste onderdelen van je SEO online marketingstrategie. Naast het optimaliseren van uw website voor zoekmachines, zijn ook links of verwijzende domeinen een bepalende factor voor Google om uw positie in de page ranking te bepalen. Als uw website niet genoeg relevante links heeft gekregen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u meer aandacht besteedt aan het linkprofiel van uw bedrijf.

Naast interne linkbuilding is er ook externe linkbuilding. Kortom, dit is het krijgen van links op gerelateerde websites die naar uw website verwijzen. Mensen denken wel eens; hoe meer links naar een website, hoe beter voor Google. Dit is niet waar. Het hangt allemaal af van de kwaliteit van de link. Hoe hoger de kwaliteit van de link, hoe groter de waarde voor Google. Google behandelt elke link naar uw website als een stem. Hoe gezaghebbender de stem, hoe waardevoller de link. Zo zijn links van NU.nl waardevoller dan links van lokale bakkerij websites. NU.nl is immers de autoriteit op internet. We weten dat het lastig is om een ​​link van NU.nl te krijgen, maar kwalitatief zijn er veel mogelijkheden!

Tips voor linkbuilding

De eerste stap is om erachter te komen naar welke websites uw concurrenten linken. Hiermee krijgt u een overzicht van interessante websites in uw branche, waarmee u zelf links kunt plaatsen. Word een autoriteit in uw vakgebied. Schrijf onderwerpen op die passen bij je doelgroep. Plaats uw mening, suggesties of schrijf artikelen over nieuwe ontwikkelingen in de branche. Zodra de toegevoegde waarde van het artikel wordt opgemerkt, zal de doelgroep aandacht aan u besteden en mogelijk een link naar het artikel op uw website plaatsen. Promoot deze artikelen door ze op te nemen in nieuwsbrieven en sociale media. Zoekmachines gebruiken sociale platforms om websites te beoordelen en te rangschikken. Verschillende bronnen geven aan dat de vermelding op startpagina.nl nog steeds bijdraagt ​​aan je vindbaarheid. Registreer daarom uw website op de betreffende subpagina. Je hebt een goed contact met leveranciers en klanten. Vraag hen om een ​​tekstlink op hun website te plaatsen.