Enovate internetmarketing
Image default
Marketing

De voordelen van online marketing blogs

Als je digitale marketing hebt omarmd als een manier om meer van je B2B-klanten te bereiken, weet je dat je website van cruciaal belang is voor het proces. Dus, hoe helpt bloggen jouw website zijn werk te doen? Bloggen helpt op verschillende manieren. SEO en verkeer: denk eerst na over de manier waarop een klant naar jouw website zoekt. In de meeste gevallen is de klant mogelijk niet op de hoogte van jouw bedrijfsnaam. Dus om ervoor te zorgen dat jouw klant jou kan vinden, moet je website worden gerangschikt bij zoekmachines. Door regelmatig blogs van hoge kwaliteit op jouw website te plaatsen, gevuld met relevante inhoud over de juiste trefwoorden en zoektermen die jouw klant zal gebruiken om je te vinden, verwerf je een hogere pagerank bij zoekmachines. Hoe hoger jouw positie, hoe groter de kans dat jouw website wordt gezien en hoe meer verkeer je zult hebben. Zakelijk bloggen helpt dus bij SEO. 

Leadgeneratie

Online marketing blogs zijn super handig. Zodra al dat verkeer naar jouw site komt, zorgt een goede blog ervoor dat jouw klanten geïnteresseerd blijven in interactie met jou. Door via jouw blog inhoud te bieden die vragen van klanten beantwoordt, problemen van jouw klanten aanpakt en echte oplossingen biedt, verander je je verkeer in gekwalificeerde leads. Omdat leads steeds weer terugkomen om je laatste blogpost te lezen, bouw je een relatie op met die leads en voed je ze tijdens het klanttraject. Jij bouwt vertrouwen op en vestigt jouw merk. Het resultaat? Wanneer het tijd is voor jouw leads om een ​​aankoopbeslissing te nemen, zal jouw merk voor hen top of mind zijn. Dat is wanneer conversies plaatsvinden.

Inzicht in jouw publiek

Bloggen helpt je ook om je detectivevaardigheden op twee belangrijke manieren te ontwikkelen. Ten eerste zorgt het bedenken van onderwerpen voor een reguliere blog ervoor dat je moet denken zoals je doelgroep denkt. Bij het schrijven van een goede zakelijke blog vraag je jezelf constant af wat de lezer wil weten, hoe je die kennis het beste kunt overbrengen en hoe je de lezer tot actie kunt bewegen. Ten tweede onthult het vastleggen van analyses voor jouw blog veel over de manier waarop jouw webbezoekers denken en voelen. Met bloganalyses kun je achterhalen welke onderwerpen het populairst zijn onder jouw lezers, welke inhoud ze delen op sociale media en zelfs op welk tijdstip van de dag ze jouw inhoud lezen. Hoe meer je weet over jouw leads, hoe sterker je bent om ze te koesteren en ze helemaal door de verkooptrechter te krijgen.