Enovate internetmarketing
Image default
Management

Advanced strategic management

Het strategisch-managementproces bestaat uit drie stadia: strategieformulering, strategie-implementatie, en strategie-evaluatie.

 

Strategie Fasen

 

Strategie formulering is het proces van het vaststellen van de missie en doelstellingen van de organisatie, en het kiezen tussen alternatieve strategieën. Soms wordt strategieformulering “strategische planning” genoemd.

 

Strategie-formulering omvat het beslissen welke nieuwe zaken te betreden, welke zaken te verlaten, hoe middelen toe te wijzen, of operaties uit te breiden of te diversifiëren, of internationale markten te betreden, of te fuseren of een joint venture te vormen, en hoe een vijandige overname te vermijden.

 

Omdat geen enkele organisatie over onbeperkte middelen beschikt, moeten strategen beslissen welke alternatieve strategieën het bedrijf het meeste voordeel zullen opleveren. Besluiten over strategie-formulering verplichten een organisatie tot specifieke producten, markten, middelen, en technologieën voor een lange periode van tijd. Strategieën bepalen concurrentievoordelen op lange termijn. Ten goede of ten kwade, strategische besluiten hebben belangrijke multifunctionele gevolgen en blijvende effecten op een organisatie. Topmanagers hebben het beste perspectief om de vertakkingen van strategie-formuleringsbesluiten volledig te begrijpen; zij hebben de bevoegdheid om de middelen toe te wijzen die nodig zijn voor implementatie.

 

Advertenties

 

VERSLAG VAN DEZE AD

 

Strategie Formulering

 

Strategie-implementatie is de actie-fase van strategisch management. Het verwijst naar beslissingen die worden genomen om nieuwe strategie te installeren of bestaande strategie te versterken. De basisstrategie – implementatie activiteiten zijn het vaststellen van jaarlijkse doelstellingen, het bedenken van beleid, en het toewijzen van middelen. Strategie-implementatie omvat ook het nemen van beslissingen met betrekking tot het afstemmen van strategie en organisatiestructuur; het ontwikkelen van budgetten, en motiveringssystemen.

 

Strategie-implementatie omvat het ontwikkelen van een strategie-ondersteunende cultuur, het creëren van een effectieve organisatiestructuur, het heroriënteren van marketinginspanningen, het opstellen van budgetten, het ontwikkelen en gebruiken van informatiesystemen, en het koppelen van werknemerscompensatie aan organisatorische prestaties.

 

Het implementeren van strategie betekent het mobiliseren van werknemers en managers om geformuleerde strategieën in actie om te zetten. Vaak beschouwd als de moeilijkste fase in strategisch management, vereist strategie implementatie persoonlijke discipline, commitment, en opoffering. Succesvolle strategie implementatie hangt af van het vermogen van managers om werknemers te motiveren, wat meer een kunst dan een wetenschap is. Strategieën die wel worden geformuleerd maar niet worden uitgevoerd, dienen geen nuttig doel.

 

Interpersoonlijke vaardigheden zijn bijzonder kritisch voor succesvolle strategie implementatie. Strategie-implementatie activiteiten beïnvloeden alle werknemers en managers in een organisatie.

 

Elke divisie en afdeling moet antwoorden geven op vragen als: “Wat moeten wij doen om ons deel van de strategie van de organisatie te implementeren?” en “Hoe kunnen wij de klus het best klaren?” De uitdaging van implementatie is managers en werknemers in een organisatie te stimuleren om met trots en enthousiasme te werken aan het bereiken van gestelde doelen.

 

Strategie Implementatie

 

Strategie-evaluatie is de laatste fase in strategisch management. Managers moeten wanhopig weten wanneer bepaalde strategieën niet goed werken; strategie-evaluatie is het primaire middel om deze informatie te verkrijgen. Alle strategieën zijn onderhevig aan toekomstige wijzigingen omdat externe en interne factoren voortdurend veranderen. Drie fundamentele strategie-evaluatie activiteiten zijn (1) het herzien van externe en interne factoren die de basis vormen voor huidige strategieën, (2) het meten van prestatie, en (3) het nemen van correctieve acties. Strategie-evaluatie is nodig omdat succes vandaag geen garantie is voor succes morgen! Succes creëert altijd nieuwe en andere problemen; zelfgenoegzame organisaties gaan ten onder.

 

Strategie formulering, implementatie, en evaluatie activiteiten vinden plaats op drie hiërarchische niveaus in een grote organisatie: corporate, divisie of strategische business unit, en functioneel. Door communicatie en interactie tussen managers en werknemers over de hiërarchische niveaus te bevorderen, helpt strategisch management een bedrijf te functioneren als een concurrerend team. De meeste kleine bedrijven en sommige grote bedrijven hebben geen divisies of strategische bedrijfseenheden; zij hebben slechts het corporate en functionele niveau. Niettemin, zouden de managers en de werknemers op deze twee niveaus actief in strategisch-managementactiviteiten moeten worden betrokken.

 

 

 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/